Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


Dette er et forum opprettet av Jonas Brothers Norway Street Team for alle norske fans!
 
IndeksPortalLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn

 

 Hva sa? Julekalender?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeMan 04 Mai 2009, 23:48

Jeg har hatt en helt utrolig deilig, men merkelig dag i dag. Jeg surfet rundt på YouTube tidligere, og kom over en hel haug av de gode, gamle programmene fra Barne TV. "Huset med det rare i", "Portveien 2", "Kykelikokos" + mange flere jeg ikke kommer på i farta.
Har ikke sett noen av dem på flere år, og da jeg så introen til (le gasp!) "Sesam Stasjon"(!) fikk jeg nesten litt klump i halsen..men ikke helt. Var helt merkelig. Fikk en rar følelse inni meg. Det er så mange minner som kommer frem. Følelser. Hva jeg tenkte da jeg så på Max Mekker.
"Flukten fra Dyreskogen", melodien i introen.. helt overveldende fantastisk.
Jeg klarer nok ikke helt å forklare det, men det var så spesielt å se alt sammen igjen. Det jeg vokste opp med.
Det er jo helt komisk at nummeret til Kykelikokos (og sangen) er permanent stuck på hjernene våres.
"815 493 00!".

Etter det ble jeg sittende og se Mulan I og II. Begge filmene lå på YouTube. Det var morro det.
Og deretter så jeg Askepott. Plutselig tenkte jeg. "Shit. Hvorfor i all verden satte jeg fra meg VHS-spilleren på hytta da? Jeg vil jo se på filmene mine!"
Og så fant jeg ut at jeg nesten må prøve å skaffe meg alle Disney Klassikerne. Jeg har mange, men ikke alle. Askepott for eksempel. Eller den første Skjønnheten og Udyret. Jeg vil ha dem!

Senere på kvelden kom jeg over en av sangene fra Amalies Jul.
Amalies Jul dere. En av mine favoritt julekalendere. Jeg skulle gitt mye for å se den på NRK igjen.
Så en snutt av Jul i Skomakergata også. Og Jon Blund! "Hvem er denne karen..." Deilige sangen.
Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor NRK sier at sistnevnte serie er utgått. At småbarn ikke vil se det mer.
Den er blitt for gammel.
Er jeg den eneste som har den mening at serien aldri blir for gammel?
Herlighet. Den var jo allerede over 15 år første gang jeg så den. Jeg elsket den! Kan vi ikke få Tøfflus tilbake i jula vår en gang til da?
Helt ærlig så tror jeg barn i dag hadde likt serien.
"Jul i Svingen" er en helt ok serie, men den gir meg null julestemning. Så jeg har bestemt meg for at hvis NRK bestemmer seg for å vise den, eller en annen "ny" serie (Blåfjell ikke inkludert), da kjøper jeg Jul i Skomakergata på DVD, og har min "egen" julekalender.

Til slutt må jeg bare si... jeg savner Elisabeth og Nissa på Julemorgen.
Hver eneste gang jeg hører "Nå er det julemorgen, alle barn må stå opp og gjøre seg klar.." kiler det i magen. Jeg kjenner gleden, og spenningen over at det snart er jul. Det rett og slett kribler.
Og "Lille Lure"! Bring him back!
(sukk)
Jeg savner det. Veldig mye faktisk.

Det er 4. mai, og Else Marie gleder seg til jul.

Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeTir 05 Mai 2009, 12:37

Haha, det høres ut som meg!

Ååååh jeg elsker de gode gamle disneyfilmene!
Spesielt på VHS-kvalitet:D:D:D
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeTir 05 Mai 2009, 21:57

VHS er digg. Therefore må jeg opp på hytta for å hente den. I need it!
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeOns 06 Mai 2009, 10:55

TO THE HYTTE!!
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeOns 06 Mai 2009, 14:25

Oh yes. Today I tell you! Today!
But now I must go and bake muffins.
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeTor 07 Mai 2009, 12:25

Muffins VHS Muffins VHS Muffins VHS.. Begge?
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeTor 07 Mai 2009, 15:26

Both, yes. I'm cool like that.
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeTor 07 Mai 2009, 20:15

Kul på den måten.
Må få terminologien her vettu (woot woot jeg mestrer store ord:D)

(Jeg tenker forresten at vi burde ta en liten prat snart? Universal etc... msn ftw liksom)
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeTor 07 Mai 2009, 22:06

Er du på MSN i nærmeste fremtid da?
I'm there now Smile
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitimeFre 08 Mai 2009, 09:39

Neeei jeg var ikke det da....
Heh.
Hmm, dårlig på timing...
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
Sponsored content





Hva sa? Julekalender? Empty
PosteTema: Re: Hva sa? Julekalender?   Hva sa? Julekalender? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva sa? Julekalender?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Godt og Blandet :: Randomness!-
Gå Til: