Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


Dette er et forum opprettet av Jonas Brothers Norway Street Team for alle norske fans!
 
IndeksPortalLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn

 

 Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...

Go down 
3 posters
AvInnlegg
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeTir 28 Apr 2009, 00:44

... dette er så utrolig viktig.
Jeg har vært på internett i ca. 24 timer nå, og hjelper det jeg kan for å få de siste 5-6 byene reddet.
Det er så lett å hjelpe, bruk Twitter, Facebook og Myspace for alt det er verdt!

Redd barnesoldatene i Uganda!
Redd dem fra en av verdens største terrorister, Joseph Kony.
Han kidnapper og bortfører små barn, og gjør den om til soldater!

Virker ikke som om dette interesserer dere i det hele tatt, men jeg poster allikevel.

Her er en video fra Los Angeles:



Mange flere videoer på vei ettersom folk får kommet seg hjem.
De fleste som har blitt reddet har reist videre til en annen by.
Noen har reist flere timer av gangen. Dette er stort.

Følg med på www.nightof.therescue.invisiblechildren.com
og en live feed fra hovedkvarteret med Cameron: www.mogulus.com/invisiblechildren
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 10:43

JEG BRYR MEG!!

og jeg føler meg utrolig teit som ikke har vært involvert mer, men jeg har samtidig ikke hatt helt mulighet samtidig (hah, samtidig igjen fordi jeg er kul)som jeg ikke helt synes liksom at jeg kan hjelpe? aah jeg klarer ikke forklare det fordi jeg vet at jeg kan hjelpe, men så er tankene mine rare og overtaler meg til ikke å gjøre noe...
ÅÅÅh jeg har kommunikasjonsproblemer med meg selv -.-

Men jo, JEG BRYR MEG! Er bare dårlig til å vise det. Tenk på meg som en dysfunskjonell mann eller noget..
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 12:58

SÅ BRA!!

Ikke føl deg teit! Jeg tenkte slik først jeg og, men det er faktisk ganske mye vi kan gjøre for å hjelpe! Jeg hørte om The Rescue i februar, men da jeg så at det ikke var noe som skjedde i Norge, ble jeg litt sånn.. "javel, da er det ikke noe jeg kan gjøre".
Men det er ikke sant! Alle folkene som har vært ute i de valgte byene, har vært avhengige av informasjon via Twitter, og hjelp til å kontakte media, viktige folk, kjendiser osv osv = OSS!
Det er det jeg har gjort siden søndag. Jeg har vært på Mogulus chatten i over 40 timer til sammen, og det har vært helt supert!
Ikke bare er Cameron og Marcus ("hostene") helt fantastiske, men vi fikk live video fra flere byer som Las Vegas og mest av alt Chicago. Knall gøy å snakke med alle sammen der ute. For de har jobba hardt. Sovet ute i 3-4 døgn!
Vi har fått informasjon fra dem, og deretter spredd det via Twitter - og dermed fikk alle der ute vite på hva som skjer, hvor de skal gå.
Vi andre har i grunnen bare bombet Twitter med meldinger som inkluderer #therescue, og vi har fått det opp på Trending Topics, og helt utrolig mange som fant Invisible Children gjennom det.

Jeg får helt vondt inni meg av alt som skjer i Uganda, og så mange andre land i Afrika. Har nevnt dette til et par jeg kjenner, og de bare "de er jo bare barn i Afrika, hvorfor bry seg med dem?". Jeg ble bare skikkelig skuffa, sint og lei meg for at de tenker slik.
Hadde bare 10 barn blitt bortført, og tvunget til noe her i Norge - forsider i aviser og nyheter.
Men når flere hundre barn blir bortført, og tvunget til å sloss og drepe i Uganda - ingenting.

Urgh. Jeg klarer ikke å få det helt ut en gang. Men hjelpen fra folk som ikke har hatt mulighet til å være i byene, har vært helt nødvendig.
Det var takket være alle som Twitterbomba William Beckett, at han kom ut i Chicago i går.
Og nå blir folkene der værende til enten Oprah eller Obama legger merke til dem, og redder dem.
Jeg gir meg ikke før alle byene er reddet. Forhåpentligvis skjer det innen lørdag. Smile

Phew! Lang post!
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 13:07

Fin post!

Jaaa jeg er så enig så enig:]]]]]]]]]

skulle ønske det hadde blitt arrangert her i norge også, det hadde vært så knallbra!
La du merke til at Herr. Brooks var i London?
Regner med det:P

Jeg skjønner ikke helt at folk ikke kan bry seg, det blir liksom så fjernt for meg..
offfoffoff

Skal innrømme at jeg har fulgt med ganske hefitg på dine tweets da;)

Åh det er så bra at det er så mange som vil og som kan.

I LIKE IT!
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 13:14

Mr. Brooks?
Oh yes.
And I'm glad. Han får i alle fall spredd det rundt!

Vet.

Haha, wooo! Har twitra ganske heftig.

Jeg så videoen om The Rescue og Joseph "Psycho" Kony på sidene deres, og bare *poff!* - jeg måtte gjøre noe. Det er stress når man virkelig vil hjelpe, men ikke alltid kan.
Heldigvis var det noe jeg kunne gjøre denne gangen. Hjelpe via internett. Smile
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 13:17

det er jo godt å vite at internett er godt for noe annet enn å ikke gjøre fransklekse.

ååh jeg synes det er så fint!!
haha, ble litt gira jeg nå.

Hvor mange byer er det igjen nå? er det bare Chicago?
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 13:17

Chicago er den aller siste byen i verden som venter på å bli reddet.
Alle som har vært noe sted i USA, er på vei dit nå.
Helt vilt at folk kjører 10 timer for å nå byen. Crazy.

Og jeg synes det er rart at en så stor by som Chicago er den siste,
trodde den skulle bli en av de første egentlig.
Hmm. Håper vi kan få Oprah ut. Hun er jo i byen.
Til Toppen Go down
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 13:20

Og, ja ikke sant?
De kom med et godt poeng på chatten i går.
At "eldre" mennesker, og foreldre ofte sier at vi ungdommer er helt avstengt fra virkeligheten, og mister kontakt med alt og alle ved å være på internett.
Det er så laaaangt fra sannheten!
Bare se hva vi får til med The Rescue! Hadde det ikke vært for dagens teknologi hadde ikke dette vært mulig.
Vi kan spre nyheter så langt som vi vil. Til andre kontinenter!
Og Twitter er jo helt genialt om man vil nettopp det!

Jeg har folk jeg kan kontakte i USA, Skottland, England ++ for hekkfjell!
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 13:24

Oprah, DET hadde vært kult.
Engasjement er bra, og det viser hvor mye folk brenner for dette, ikke bare ligger de ute i flere døgn, men de kjører også mange mil bort fra hjemmene sine for å møte folk som tenker likt.
Fantastisk opplegg!

Nettopp!
Jeg skrev en oppgave om det engang, at vi ungdom faktisk er engasjerte, vi gjør det bare fra sofakroken i stedet!

Det er helt vilt med tilgjenelig teknologi!
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 13:46

M'm.
Vi har Tweeta henne i flere dager, bomba er vel heller ordet, og rykter har gått lenge om at hun har avvist hele greia. At det "kræsjer" med hennes eget opplegg i Afrika. Det er teit spør du meg.
I går marsjerte folka i Chicago rundt om i byen, og den siste turen jeg hørte om tok to timer og de gikk til Oprah's studio. Bare for å være der, de har ikke sånne høylytte protester og greier. Er bare skilter som gjelder.
Men jeg håper virkelig hun kan komme. Det hadde betydd mye.
Det tok pressen i alle fall to-tre dager før de i det hele tatt skrev om hva som holdt på. De siste byene fikk litt "større" folk til å redde dem, senatorer osv. (Men Mel B i Vegas? Wth?) og Gavin DeGraw reddet Richmond i går tror jeg.
Oprah i Chicago - store nyheter.

INternett ruler. Bare det at jeg snakker med deg nå. Hadde nok ikke skjedd, hadde det ikke vært for internett.. Og JB. Razz
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 14:49

haha, viktig faktor den siste der;)
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 14:51

Men ja, blir utrolig skuffa hvis det er slik at Oprah bare blåser i det. Det er meget teit i så fall.
Saluterer alle som har kommet fram og gjort en innsats. Det er fantastisk.
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 14:55

Det er det. Heltinnen vår fra Veronica Mars er veldig involvert i alle fall!
Hun ruler.
Til Toppen Go down
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeOns 29 Apr 2009, 21:37

Jeg har aldri hatt så lyst til å reise til Chicago i hele mitt liv.
Kjempekul video fra dag 4:

Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeTor 30 Apr 2009, 13:17

Ååh hellandussen!
Jeg elsker disse menneskene for det de gjør!

Jeg skulle så gjerne ha vært der!

Jeg fikk noen helt sinnsyke frysninger av den filmen. Har det fortsatt.
ååååh så fantastiske folk er!
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeTor 30 Apr 2009, 16:51

Dude.
I går, da de var live fra Chicago, fikk vi se da en av Rescue Rider bussene kom.
Tror det var den fra Las Vegas med Jason i, men ikke sikker.
Jeg fikk helt frysninger, og bare...wow.
Folk ropte og skreik, klemte hverandre og grein. De fleste kjente ikke hverandre
heller. Det var helt villt!

Og nå har folka fra hovedkvarteret, hvertfall de som har vært på live feed'en reist de og.
Kjørt 10 av 30 timer så langt, fra San Diego til Chicago. De er sprø, men I like it.
De oppdaterer oss hele tida, og er på webcam uansett - fra bilen.
De skal plukke med seg folk langs hele turen og greier.
Det er så kult!

Jeg mener helt seriøst, at hvis noe som dette noen gang skjer igjen,
da pakker jeg sekken selv, og reiser til USA. Ikke noe å diskutere en gang.
Til Toppen Go down
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeTor 30 Apr 2009, 21:35

Fantastisk video fra Nashville:


The Rescue [+] Nashville from Michael Gilbert on Vimeo.
Til Toppen Go down
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeFre 01 Mai 2009, 00:32

www.mogulus.com/invisiblechildren/ NÅ!

Live fra CHicago, og de er utenfor Oprah's studioer, og synger "Pride (In The Name Of Love)", flere hundre folk! Fantastisk!

"In the name of LOVE!
Oprah come and rescue us!"
Til Toppen Go down
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeFre 01 Mai 2009, 15:43

Oprah kom. Oprah kom faktisk ut!
Hun dro med seg Laren, Bobby og Jason inn, og Gayle King delte ut muffins!

Har aldri sett noe så fantastisk i mitt 17 år lange liv. Aldri.

The Rescue kommer til å være på Oprah sitt show kl 9 Chicago tid, LIVE!
Det er helt sprøtt. Vi klarte det! Vi fikk Oprah!
Til Toppen Go down
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeFre 01 Mai 2009, 17:43

Chicago er reddet. Av Oprah. Live på showet hennes.
Helt fantastisk.
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeFre 01 Mai 2009, 22:54

:O JEG GIKK GLIPP AV DET!
Men det er jo bare fantastisk at hun gjorde det.
TUSEN TAKK!
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeLør 02 Mai 2009, 01:05

Vi fikk ikke se da hun kom ut, for da klikka batteriet til David i Chicago, og vi
fikk vite at hun var kommet gjennom Marcus som fikk en telefon om det.
Og deretter fikk vi live feed akkurat i det Laren, Jason og Bobby kom ut av bygningen,
og da skjønte vi at det virkelig kom til å skje.
De bare løp ut, klemte alle rundt seg, og så fortalte de at The Rescue skulle på showet.
Kan du tro det? Oprah endret hele showet sitt for å få plass til "oss" helt i begynnelsen.
Jeg har ikke fått sett det - duste Norge - men hun skal visst ikke bare ha sagt "you're
rescued" liksom, men virkelig pumpa det opp og ropt at alle måtte besøke invisiblechildren.com!
Alle nettsidene har kræsja, og er fremdeles ikke oppe ordentlig.
Hvor fantastisk er ikke det? Very Happy
Til Toppen Go down
ElseMarie
Admin
ElseMarie


Antall Innlegg : 384
Birthday : 16.12.1991
Bosted : Vigeland

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeLør 02 Mai 2009, 01:07

Og ELLEN DEGENERES var på showet! Det er hundre ganger bedre, og Hugh Jackman!
Er det ikke flott?
Til Toppen Go down
kkkk
JB Fan
kkkk


Antall Innlegg : 189
Birthday : 11.05.1994

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeLør 02 Mai 2009, 02:00

wow dette er sikkelig stort.. gratulerer til alle som var en del av det : )
Til Toppen Go down
LinnMaren
Admin
LinnMaren


Antall Innlegg : 586
Birthday : 24.02.1992
Bosted : Oslo

Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitimeMan 04 Mai 2009, 12:36

DET ER SUPERFLOTT!

Ååå jeg elsker det!
Fantastisk superbra!!!

Glad nå!
Til Toppen Go down
http://www.llinnmarenn.blogg.no
Sponsored content





Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Empty
PosteTema: Re: Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...   Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vet det ikke er så mange som ser ut til å bry seg, men...
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Godt og Blandet :: Randomness!-
Gå Til: